• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 12161اخبار امروز : 0
3

ماهنامه زاگرسیان مجوز انتشار گرفت / نیامده ایم که نسیمی گذرا باشیم،آمده ایم تا ایستاده از زاگرس بگویيم

  • کد خبر : 13426
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۵:۳۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حسين سريعكار صاحب امتياز و مدير مسئول ماهنامه زاگرسيان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ارتباط با صدور مجوز زاگرسيان گفت: پنج سال پیش زمانی که در ماهنامه قافله بختیاری به عنوان سردبیر کار می کردم به یک دیدگاه اساسی رسیدم و آن این بود که مردم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حسين سريعكار صاحب امتياز و مدير مسئول ماهنامه زاگرسيان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ارتباط با صدور مجوز زاگرسيان گفت: پنج سال پیش زمانی که در ماهنامه قافله بختیاری به عنوان سردبیر کار می کردم به یک دیدگاه اساسی رسیدم و آن این بود که مردم مسجدسلیمان از هر قشری که باشند حتی چهره های فرهنگی توان همکاری نزدیک و کنار یکدیگر را ندارند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان سريع كار ادامه داد:

در واقع همین عدم همکاری گروهی سبب بسیاری از مشکلات شهرستان شده است. اساساً ما تمایل به عملکرد مستقل را داریم و همین نکته سبب عقب ماندگی جامعه مسجدسلیمان شده است. قافله بختیاری نگاه متفاوتی در نشریات مسجدسلیمانی بود نگاهی که پس از آغاز چاپ انواع ویژه نامه ها در شهرستان شکل گرفت و همیشه هم و غم مدیر مسئول آن استاد جهانشاه ارزانی نیز همین نکته بود. قافله به سبب این که تلاشی در جهت معرفی قوم بختیاری به سایر مردمان کشور بود نگاهی تخصصی داشت هر چند در ادامه این مسیر بسیاری مشکلات نیز دامانش را گرفت. به عنوان مثال مي توان به مشکلات مالی و پخش نشریه در استان های بختیاری نشین اشاره كرد. اما در این بین قافله بختیاری با سیزده شماره انتشارش تجربه ای کم نظیر بود.حجم بالای اطلاعاتی که می بایست در هر ماه آماده چاپ شود، هماهنگی با نویسندگان بختیاری و ممتاز کشور و ارتباط با مسئولین و عزیزانی که تلاششان همگام شدن با جریان فرهنگی جامعه بود مهم و قابل تقدیر می نمود.

در هر حال درس های ماهنامه قافله در زمان خود و پس از آن گران بهاست. شاید سال ها بسیار باید بگذرد تا ماهنامه ای آن هم در شکل مجله در مسجدسلیمان و در استان خوزستان انتشار یابد، و سال های بسیار نیز بگذرد که توان همکاری همه نویسندگان فراهم شود. قافله نماد یک مشارکت و همکاری از جانب نویسندگان و اندیشمندان مسجدسلیمانی بود. با نگاه به کم و کاستی های قافله و اشتباهات و درس های آن سبب شد به سمت نشریه بروم که اولاً زمان کافی برای انتشار مطالبی تخصصی و درخور نویسندگان مسجدسلیمانی را داشته باشد. ثانیاً شکل انتشار این نشریه به گونه ای باشد که اجازه مانور به مدیران نشریه برای زیاد یا کم کردن صفحات و حجم مطالب را بدهد و با این ایده ماهنامه زاگرسیان به هیئت نظارت رفت و مجوز انتشار گرفت.

مدير مسئول ماهنامه زاگرسيان در پايان سخنان خود گفت: این نشریه هر چه که باشد از آن من به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول نخواهد بود و شورای نویسندگانی متشکل از بسیاری از دوستان نویسنده ما قطعاً بر آن نظارت خواهند داشت. زاگرسیان نشریه ای برای قوم بختیاری و شهر مسجدسلیمان و بدون هیچ نگاه سیاسی و شخصی است ماهنامه ایست که می کوشد نه خبر بلکه تحلیل اخبار و مطالبی که جامعیت اجتماعی و عمومی را داشته باشد انتشار دهد. زاگرسیان با دانستن این نکته که دنیای امروز مرز خبری ندارد و هر آنکس در هر زمان دسترسی به اخبار خواهد داشت شکل گرفته و برا اساس اصل تشریح اخبار و گفتمان حول شهر مسجدسلیمان و قوم بختیاری به تشریح مشکلات و معضلات خواهد پرداخت. در هر صورت ما نیامده ایم که نسیمی گذرا باشیم. آمده ایم تا ایستاده از زاگرس بگویيم. چون مردمانش ایستاده بر سه تیغ سترگ زاگرس انشالله

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.