باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا خداوردی درحاشیه سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش كشور که در سالن اجلاس در حال برگزاری است، اظهارکرد: غیر بومی بودن نیروها خصوصاً در مقطع متوسطه اول و دوم، پراکندگی و شرایط جغرافیایی شهرستان، نبود وسیله حمل و نقل عمومی در سطح شهرستان جهت تسهیل حضور همکاران و دانش آموزان در محل تحصیل و کار، وضعیت نا مناسب مالی اولیا و دانش آموزان و کمک به برنامه ها و طرح های کمک آموزشی تقویتی و جبرانی در این شهرستان، نبود موسسات علمی آموزشی آزاد در شهرستان در کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خصوصاً کلاس های کنکوری از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش منطقه می باشد.
رئیس آموزش و پرورش اندیکا با بیان این که نقاط قوت و ضعف مطرح شده در اجلاس بخش عظیمی از چالش های جامعه فرهنگیان و دانش آموزان هر شهرستان و یا استان می باشد، تصریح کرد: چنانچه وزارتخانه پیگیر مصوبات کمیسیون های اجلاس شود می تواند به عنوان راهکار مناسب در کنار سایر اسناد بالادستی آموزش و پرورش به رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش کمک کند.
وی با اشاره به این که آموزش و پروش در دولت تدبیر و امید کاملاً برنامه محور است، خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی به آموزش، سازماندهی نیروی انسانی و هدایت تحصلیی دانش آموزان به منظور تعادل در پذیرش و اشتغال در سال های آینده بر اساس اسناد بالا دستی آموزش و پرورش خصوصاً طرح تحول بنیادین در دولت تدبیر و امید صورت می گیرد.
خداوردی افزود: ایجاد زمینه تعامل با دستگاه های اجرایی شهرستان، تلاش برای پوشش صد درصدی دانش آموزان لازم التوجه و توسعه کمی و کیفی مراکز پیش دبستانی با کمک مشارکت های مردمی از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش اندیکا در دولت تدبیر و امید است.
امکانات آموزشی در سطح شهرستان زیر صفر هست