باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ محمد باقری: یکی از خاصیت های اصلی تبلیغات در ایام پیش اانتخاباتی،ایجاد شور و هیجان و نتیجتا استفاده و بهره گیری از آن در جهت مطرح نمودن و پیشبرد کاندیدای مورد نظر در رقابت های انتخاباتی است.اما چنانچه در فضای میدانی با ابعاد و وسعت یک شهر، قرار باشد افراد نسبتا زیادی از این تکنیک قدیمی انتخاباتی استفاده کنند،نوعی شلوغی ایجاد می شود که در این بین خواسته و یا ناخواسته بسیاری از صحبت ها و سخنان مفید نامزدهای انتخاباتی در آن هیاهو محو شده و ناشنیده باقی خواهد ماند. حال، به هر میزان که شهر کوچک تر باشد با توجه به بیشتر شدن حجم این تبلیغات،فرصت درست شنیدن و شنیده شدن از کاندیداها و مردم به عنوان مخاطبین اصلی آنان سلب می شود.به بیانی دیگر با بروز این پدیده،حقی از دو طرف این تعامل اجتماعی ساقط می گردد.
در این راستا و به منظور احترام به حقوق شهروندی و همچنین با مدیریت مطلوب تر زمان در دو ماه باقی مانده تا شروع بکار شورای پنجم،شایسته تر آن است تا منتخبین محترم شورای شهر پنجم مسجدسلیمان به بیان برنامه ها و راهکارهای علمی و عملی خود برای ارتقاء شهر در حوزه های مختلف بپردازند.تا در شرایطی آرام و بدور از هیاهوها و شلوغی های پیش از انتخابات ، برنامه ها و راهکارهای خود را بصورت شفاف با شهروندان در میان بگذارند.و با این امر علاوه بر اشتیاق آنان به شفافیت در پاسخگویی به شهروندان مطالبه گر، برنامه محور بودن خود و اشتیاق به تلاش برای کار را محرز نمایند.
به مصداق حدیث پر مغز و گوهربار پیامبر رحمت( ص) که می فرماید “حاسبوا قبل اَن تُحاسِبُوا ” پیش از آنکه افکار عموم به قضاوت شما و میزان صداقت و تعهدتان بپردازند،خود پیشاپیش با ارایه برنامه ها و راهکارهای خود،به افکار عمومی جهت دهی کنید و شاخص های آتی قضاوت جامعه را بر اساس برنامه هایی که ارایه می دهید ، خود تعیین کنید.