• امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل اخبار 12195اخبار امروز : 0
2

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان:
استقبال پرشور مردم از نمایش عاشورایی دختر آفتاب در مسجدسلیمان + تصاویر

  • کد خبر : 30387
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نمایش عاشورایی دختر آفتاب با استقبال پرشور مردم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در حاشیه نمایش ای تئاتر اشورایی گفت: مسجدسلیمان سابقه خوبی در تئاتر و نمایش دارد وجای قدردانی دارد از […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نمایش عاشورایی دختر آفتاب با استقبال پرشور مردم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در حاشیه نمایش ای تئاتر اشورایی گفت: مسجدسلیمان سابقه خوبی در تئاتر و نمایش دارد وجای قدردانی دارد از کسانی که از یک زوایه بسیار تاثیر گذار توجهات را به سمت شهرمان جلب می کنند. وی ادامه داد: بسیار مهم است تئاترهدف داشته باشد. و اثر گذار امید زا باشد خصوصا در شهری که افسردگی در آن کم نیست. امینی با تقدیر از عوامل این نمایش ابراز امیدواری کرد ساخت چنین نمایش های مناسبتی و تاثیرگذار باعث جلب بیش از پیش نگاهها به سمت جامعه هنری شهرستان شود چرا که مسجدسلیمان باید به سمتی پیش برود که به عنوان پایتخت فرهنگی ایل بختیاری شناخته شود.

سید فرید موسوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان نیز گفت: شهرستان مسجدسلیمان با داشتن پتانسیل های فراوانی که در حوزه های مختلف هنری دارد همیشه جز برترین های استان بوده است. وی ادامه داد: امسال در حوزه تئاتر سعی در اشاعه فرهنگ عاشورایی با حمایت دوستان نمایش که خود صاجب سبک در این زمینه هستند داشتیم که بحمداله مورد استقبال نیز قرار گرفت.موسوی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان این ظرفیت را دارد که فضاهی خوبی را در اختیار اهالی هنر و فرهنگ شهرستان قرار بدهد تا انشالله شاهد رشد و تعالی در زمینه های مختلف فرهنگی هنری در مسجدسلیمان باشیم….

گودرز ظاهری از هنرمندان جوان تئاتر استان خوزستان و مسئول کانون تخصصی نمایش حضرت ولیعصر (عج) در شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفت: دختر آفتاب با موضوع عاشورایی درباره قافله اسرا بعد از واقعه ی کربلا و عزت، صبوری، اقتدار، حماسه و حضور تاثیرگذار حضرت رقیه (س) در قافله ی همیشه در حرکت امام حسین (ع) به خرابه های شام و اتفاقاتی که برای قافله اسرا رخ داد را به نمایش می گذارد.  وی ادامه داد: این نمایش ارادت خالصانه هنرمندان به ساحت مقدس امام حسین (ع) و حضرت رقیه(س) را نشان می دهد.  وی ادامه داد: یکی از اهداف نماش دختر آفتاب گسترش فرهنگ عاشورا و  تداوم راه نهضت حسینی است که باید روز به روز تقویت شود.

ظاهری گفت: برای اولین بار است نمایشی با موضوع عاشورایی به صورت حرفه ای در مسجدسلیمان به روی صحنه می رود که آمادگی خود را جهت اجراهای مختلف به مناسبت ماه محرم و ماه صفر در سراسر کشور اعلام‌ می نماییم

لازم به ذکر است: نمایش عاشورایی دخترآفتاب(حضرت رقیه س) به کارگردانی گودرز ظاهری به پنجمین سوگواره تعزیه عاشوراییان استان خوزستان در شهرستان دزفول راه یافت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این مراسم از تاریخ  ۲۳ لغایت۲۷ مهر ۹۶با حضور شهرستان های: آبادان، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، الوان، در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد.

این نمایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، کانون تخصصی نمایش حضرت ولیعصر (عج) مسجد جامع نمره یک، بسیج هنرمندان و انجمن نمایش شهرستان مسجدسلیمان تولید شد که بیش از بیست و پنج بازیگر و عوامل مختلف در آن نقش می باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=30387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.