• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل اخبار 12167اخبار امروز : 2
4

انجمن دوستداران مسجدسلیمان و چند نکته!

  • کد خبر : 5552
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ به قلم یک همشهری: انجمن دوستداران شهرستان مسجدسلیمان بنا بر گفته اعضای این انجمن مدت ۱۵ سال است که تشکیل شده است. ریاست انجمن هم بر عهده یکی از مفاخر ملی کشورمان و عزیز قوم بختیاری یعنی پروفسور کرمزاده است. وجود فرهیختگان متعدد در این انجمن اعتباری برای عموم شهروندان مسجد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ به قلم یک همشهری: انجمن دوستداران شهرستان مسجدسلیمان بنا بر گفته اعضای این انجمن مدت ۱۵ سال است که تشکیل شده است. ریاست انجمن هم بر عهده یکی از مفاخر ملی کشورمان و عزیز قوم بختیاری یعنی پروفسور کرمزاده است. وجود فرهیختگان متعدد در این انجمن اعتباری برای عموم شهروندان مسجد سلیمانی است؛ اما آیا به صرف تشکیل جلساتی آن هم در اهواز این انجمن می تواند تاثیری در حیات اجتماعی ؛ فرهنگی و علمی مسجدسلیمان داشته باشد؟ آنچه که از فعالیت انجمن با وجود این حجم از بزرگان و فرهیختگان انتظار می رود متاسفانه عدم تاثیرپذیرگذاری در روند رشد و توسعه مسجدسلیمان است در همین رابطه در آسیب شناسی فعالیت های این انجمن می تواند صادقانه اذهان نمود که این انجمن نقشی نه تنها در تحولات ۱۵ساله اخیر مسجدسلیمان نداشته و ندارد بلکه محدود به گردهمایی هایی بدون خروجی به نفع شهروندان مسجدسلیمان گرفتار شده است چند سؤال نویسنده این سطور از هیات مدیره این انجمن دارم که امیدوارم به همت سایت خبری تحلیلی و وزین  باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان پاسخگو باشند:

۱-چرا انجمن به جای شهرستان اهواز جلسات ادواری خود را به طور کامل در مسجد سلیمان برگزار نمی نماید ؟ حداقل عرق و تعصب و عشق به مسجدسلیمان ایجاب می کند جلسات این انجمن درشهرستان مسجدسلیمان بطور کامل برگزار گردد.درطول قریب به دو دهه از عمراین انجمن آیا خود اعضاء از عملکردشان در قبال شهرشان رضایت دارند؟

۲- چرا انجمن دراین ۱۵ ساله از عمر خود نسبت به ایجاد دفتر در مسجدسلیمان اقدام نکرده است؟درحالی که طبق شنیده ها بدنبال این است که درتهران هم نمایندگی ایجاد کند! آیا اینگونه به ذهن شهروندان مسجد سلیمانی به حق متبادر نمی گردد هدف این انجمن بیشتر دید و بازدید عمدتا مسجد سلیمانی های کوچ کرده بایکدیگر است؟ تا اینکه عملا به فکر اقداماتی ملموس درقبال وطن مادری خودشان باشند؟اینکه در همین جلسه اخیرانجمن برخی سخنرانان گلایه می کنند انجمن برای مردم مسجدسلیمان هم ناشناخته است بله صحیح است وعلتش همین موارد پیش گفته است؟آیا اسم انجمن مسجدسلیمانی های کوچ کرده برای این انجمن ملموس ترنیست؟

۳-انتظار می رفت با توجه به ادعای عضویت انبوه پزشکان متخصص دراین انجمن حداقل سالی دو تا چهارباردر این شهرستان همولایتی های پزشک اعزام وهمشهریان درمانده و بیمار را که از فرط کمبود امکانات به خود درمانی روی آوردند را معالجه رایگان می نمودند آیا این انتظاربه حقی ازاین انجمن نیست؟

۴-چرا انجمن در خصوص افزایش وزن علمی دانشگاههای مسجد سلیمان از طریق پذیرش عضویت اساتید برجسته در هیات علمی یا کادرآموزشی این شهرستان تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است؟

۵-چرا انجمن علیرغم تمکن مالی اعضای آن نسبت به ایجاد برنا مه های خیریه برای همشهریان نیازمند اقدامی تاکنون انجام نداده است ؟

۶- چرا انجمن در خصوص مباحث مختلف مربوط به گسترش فرهنگ و هویت ایل بختیاری بعنوان زبان مادری خود تاکنون اقدامی خاص مانند انتشارنشریه وحمایت از دستاوردهای تالیفی و فرهنگی قوم بختیاری انجمن نداده است؟

۷-به نظر می رود انجمن در خصوص مباحثی که به نحوی با هجمه های بدخواهان برعلیه کیان قوم شریف بختیاری انجمن گرفته مانند تخریب فرهنگسرای مرحوم علائدین؛قضیه معتضد و اخیرا سریال سراپا توهین به بختیاریها یعنی سرزمین کهن نه تنها موضعی قاطع بعنوان جمعی از فرهیختگان بختیاری تاکنون نداشته که متاسفانه از هرگونه موضع گیری منفعلانه گریزان است چرا؟

۸- در خصوص حمایت انجمن از فرزندان نخبه اما محروم مسجدسلیمان به خصوص از امکانات آموزشی تاکنون شاهد گامی نبوده ایم آیا زکات علم و ثروت شما نمی تواند کمک به فرزندان محروم این شهرکه درفردای تحت حمایت شما عزیزان کرمزاده ها؛پازیارها؛ویسی زاده ها و… علیرغم نخبگی به خاطر محرومیت و فقر امکانات به خاموشی می روند قرار گیرد؟

نویسنده این سطور دست یکایک شما عزیزان را می بوسد اما بزرگان:باور کنید درد امروز بختیاری ها بدون تعارف عدم عملگرایی است و برگزاری این جلسات دردی از انبوه دردهای این مردم را درمان نمی کند ….. بخت یارتان باد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. دوست عزیز این انجمن دوستداران مسجدسلیمان است و از هر قومیتی در آن فعالیت دارند و ربطی به قوم بختیاری ندارد اگرچه اکثر اعضایش بختیاری هستند. 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.