• امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
کل اخبار 11910اخبار امروز : 1
2

به مناسبت هفته قوه قضائیه
نشست رئیس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه

  • کد خبر : 64401
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>به مناسبت هفته قوه قضائیه</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>نشست رئیس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه</span>

رویش زاگرس: همزمان با هفته قوه قضاییه جمعی از اصحاب رسانه شهرستان مسجدسلیمان با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان دیدار کردند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حجت الاسلام مرعشی رئیس دادگستری مسجدسلیمان ضمن گرامی داشت سالروز شهادت دکتر بهشتی گفت: قوه قضاییه جهت عملکرد بهتر و احقاق حقوق مردم به همراهی و همکاری […]

رویش زاگرس: همزمان با هفته قوه قضاییه جمعی از اصحاب رسانه شهرستان مسجدسلیمان با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان دیدار کردند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حجت الاسلام مرعشی رئیس دادگستری مسجدسلیمان ضمن گرامی داشت سالروز شهادت دکتر بهشتی گفت: قوه قضاییه جهت عملکرد بهتر و احقاق حقوق مردم به همراهی و همکاری رسانه ها و مردم نیازمند است. وی ادامه داد: اصحاب رسانه نقش مهمی در انتخابات پیش روی دارند و اطلاع رسانی فعالیت ها بایستی به نحوی صورت گیرد که در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشته باشند و فعالیت های رسانه ای همواره در چارچوب قانون و مقررات مربوطه باشد …
رئیس دادگستری مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دستگاه قضا پناهگاهی ست برای افرادی که به آنان ظلمی وارد شده است. وی ادامه داد: اولویت اول دستگاه قضا شهرستان مبارزه با فساد است و در این راه هیچ خط قرمزی وجود ندارد. وی پرونده های ورودی از سال 1402 تاکنون را 37 هزار و 400 پرونده و تعداد پروند ههای خروجی را 38 هزار و 141 پرونده اعلام کرد و گفت: بخشی از این پرونده ها مربوط به سال های گذشته می باشد.
حجت الاسلام مرعشی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل دادگاههای صلح در مسجدسلیمان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: فلسفه وجودی دادگاه صلح، ایجاد و ترویج صلح و سازش در میان مردم است و شوراهای حل اختلاف در کنار این دادگاه می‌توانند از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.
مرعشی ادامه داد: تعامل بالای دادگاه صلح و شوراهای حل اختلاف و استفاده مطلوب از ظرفیت شورای حل اختلاف، سبب می‌شود تا آمار صلح و سازش در پرونده‌های قضائی به نحو محسوسی ارتقا یابد…
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس علی زلقی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان نیز گفت: این هفته فرصت مغتنمی جهت پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام این عرصه و نیز تبیین اهمیت و جایگاه خطیر و نقش ارزشمند این دستگاه مهم در جامعه است. وی نقش رسانه ها را در احقاق حقوق عامه بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: یکی از راههای ورود دستگاه قضا در بحث احقاق حقوق عامه مطالب منتشره در رسانه هاست رسانه ها و صاحبان قلم به علت مسئولیت خطیر اطلاع رسانی پل ارتباطی و مورد وثوق مردم و مسئولان از جمله دستگاه قضا هستند و بر اساس وظیفه ذاتی خود پیگیر مطالبات و خواسته های عمومی هستند و در این راستا باید با راستی آزمایی اخبار، از انتشار مطالب کذب و غیرواقع که مخاطرات و تبعاتی را در پی خواهد داشت خودداری کنند.
وی ادامه داد: دستگاه قضا به طور مستمر فضای مجازی و مطالب رسانه ها را رصد و پیگیری می کند و موضوعات مطرح شده در سریع ترین زمان ممکن پیگیری می شود.
دادستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان گفت: هرگونه گزارشی که به ما برسد چه از سوی مردم و چه دستگاههای متولی به جد آن را پیگیری خواهیم کرد و همان گونه که تاکنون نشان داده ایم اولویت اول ما مبارزه با فساد است و در این راه با کسی تعارف نداریم و بی شک خط قرمز ما مردم است.وی همچنین از کاهش جرائم مختلف در مسجدسلیمان خبر داد و گفت: در بحث سرقت که اولین جرم در کشور و در شهرستان است بیش از 13 درصد کاهش داشتیم ضمن آن که در بحث جرائم خشن و استفاده از سلاح گرم کاهش بسیار محسوسی نسبت به گذشته داشته ایم که جا دارد از تمامی دست اندرکاران دستگاه قضایی و نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی نیز تشکر و قدردانی داشته باشم.
دادستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود از گسترش جرائم رایانه ای خبر داد و گفت: انتظار می رود اصحاب رسانه در این رابطه روشنگری کنند و مرتباً با همکاری پلیس فتا به آگاه سازی مردم بپردازند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به لزوم حمایت از خانواده های زندانیان گفت: با مشکلات اقتصادی موجود در جامعه می بایست اقدامات حمایتی از این خانواده ها گسترش پیدا نماید که در غیر این صورت لطمات جبران ناپذیری بر پیکر این خانواده ها وارد خواهد شد که ضروری است با بهره گیری از خیرین و نیکوکاران و همچنین توسعه درآمدهای پایدار این مشکلات حل و فصل گردد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=64401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.