• امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
کل اخبار 11935اخبار امروز : 1
4

رئیس اداره بهزیستی مسجدسلیمان در نشست با اصحاب رسانه بخشی از عملکرد خود را تشریح کرد

  • کد خبر : 64564
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
رئیس اداره بهزیستی مسجدسلیمان در نشست با اصحاب رسانه بخشی از عملکرد خود را تشریح کرد

رویش زاگرس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان مختصری از فعالیت ها و عملکرد این اداره را تشریح و از اصحاب رسانه خواست با درج عملکرد بهزیستی به آگاهی بیشتر مردم با فعالیت ها بهزیستی اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس محسن رضایی میرقائد عنوان کرد حوزه […]

رویش زاگرس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان مختصری از فعالیت ها و عملکرد این اداره را تشریح و از اصحاب رسانه خواست با درج عملکرد بهزیستی به آگاهی بیشتر مردم با فعالیت ها بهزیستی اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس محسن رضایی میرقائد عنوان کرد حوزه فعالیت بهزیستی در توانمند سازی مددجویان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، معلولیت ها، اعتیاد و جلب مشارکت های مردمی ست.
رضایی گفت: مددجویان تحت پوشش این اداره 5 هزار و 100 پرونده که 850 پرونده در واحد اجتماعی شامل زنان بدسرپرست، بی سرپرست و مابقی قشر توانبخشی هستند. وی ادامه داد: در ابتدای کار، من به عنوان رئیس اداره 700 پرونده در نوبت برقراری مستمری بودند که امروز تقریبا می شود گفت در این رابط بروز هستیم.
رئیس اداره بهزیستی ادامه داد:در بحث توانبخشی 4 هزار و 135 پرونده در مسجدسلیمان وجود دارد و کل پرونده های تحت پوشش دارای مستمری 3 هزار و 4 نفر می باشند.
رضایی میرقائد در بحث مشارکت های مردمی نیز اظهار داشت: در 9 ماهه اول سال 1401 چهار میلیارد و 500 میلیون تومان مشارکت های مردمی بود اما خوشبختانه امروز به حدود 12 میلیارد تومان رسیده است.
وی در ارتباط با پرداخت وام های خوداشتغالی نیز گفت: طی سه سال اخیر  560  نفر وام خود را که حدود 80 میلیارد تومان می باشد دریافت نمودند و دلیلی که هنوز مابقی مددجویان نتوانسته اند وام خود را دریافت کنند این است که متاسفانه بعضی بانک ها کم کاری و همکاری های لازم را با اداره بهزیستی ندارند ضمن آن که از دیگر بانک هایی که با بهزیستی همکاری داشته اند تشکر و قدردانی می نمایم.
وی در ارتباط با حمایت بهزیستی از خانواده های دارای فرزندان دو قلو و سه قلو نیز گفت: خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در دهک های پائین جامعه و خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی می‌توانند تحت پوشش خدمات سازمان قرار گیرند.
رئیس اداره بهزیستی ادامه داد: در حال حاضر 7 مرکز شبانه روزی آموزشی و 2 خانه کوچک ده نفره داریم. وی هدف راه اندازی این خانه ها گفت:اولویت سازمان بهزیستی صدور مجوز خانه های کوچک نگهداری معلولین با هدف توانمدسازی و مشارکت اجتماعی مردم می باشد. وی ادامه داد: حداکثر افرادی که می توانند در خانه های کوچک نگهداری شوند 10 نفر می باشد و همین کوچک بودن باعث می شود رسیدگی و نگهداری معلولین به نحو مطلوب تری انجام شود. وی گفت در حال حاضر

7 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، 2 خانه کوچک شبانه روزی ذهنی
2 مرکز ویزیت در منزل، 2 مرکز شبانه روزی اعصاب و ذهنی،
1 مرکز شبانه در دست اقدام که در مجموع دولت برای نگهداری معلولین در یک سال اخیر ۱۴ میلیارد تومان یارانه پرداخت نموده است. رضایی میرقائد همچنین گفت: در سفر رئیس جمهور شهید به استان خوزستان به عنوان تنها اداره بهزیستی توانستیم 10 میلیارد تومان بودجه عمرانی دریافت و قرار است برای جامعه هدف بازارچه ای را احداث نمائیم. همچنین بزودی آغاز ساخت 28 خانه برای خانواده های دارای دو معلول به بالا را آغاز خواهیم کرد. ضمن آن که ۷ میلیارد تومان در بخش مسکن درسال ۱۴۰۲به مددجویان در قالب تسهیلات و ودیعه مسکن پرداخت گردید.
رئیس اداره بهزیستی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با معتادان متجاهر در سطح شهر نیز گفت: جمع آوری معتدادان متهاجر جز وظایف نیروی انتظامی ست و بهزیتی تنها وظیفه غربالگری را بر عهده دارد. همچنین جمع آوری متکدیان از سطح شهر نیز جز وظایف شهرداری می باشد.
محسن رضایی میرقائد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری در روز جمعه 15 تیرماه از همه مردم درخواست کرد حضوری پرشور در این انتخابات داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=64564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.