• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل اخبار 12281اخبار امروز : 0
18

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان پاسخ دهد
علیرغم تخصیص زمین رایگان و بودجه ۵ میلیارد تومانی علت تعلل در احداث بازارچه صنایع دستی مسجدسلیمان چیست؟

  • کد خبر : 64717
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان پاسخ دهد</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>علیرغم تخصیص زمین رایگان و بودجه ۵ میلیارد تومانی علت تعلل در احداث بازارچه صنایع دستی مسجدسلیمان چیست؟</span>

رویش زاگرس: یکی از معضلات کنونی کشور خصوصاً مسجدسلیمان مسئله اشتغال است. قطعاً ایجاد شغل در بخش صنعت و کشاورزی و حتی خدمات، نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی است اما فعالیت های صنایع دستی به دلیل اتکا به ذوق و سلیقه نیروی انسانی، نیازمند سرمایه گذاری کمتری است و می توان با اندک سرمایه به […]

رویش زاگرس: یکی از معضلات کنونی کشور خصوصاً مسجدسلیمان مسئله اشتغال است. قطعاً ایجاد شغل در بخش صنعت و کشاورزی و حتی خدمات، نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی است اما فعالیت های صنایع دستی به دلیل اتکا به ذوق و سلیقه نیروی انسانی، نیازمند سرمایه گذاری کمتری است و می توان با اندک سرمایه به ایجاد شغل در این بخش اکتفا کرد. هنر می تواند در خانواده ها به عنوان یک شغل خانگی که از طرفیت تمام اعضای خانواده استفاده می کند مورد توجه قرار بگیرد. صنایع دستی به طور عام می تواند سبب بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شود و سرمایه اندوز بودن صنایع دستی، داشتن تکنولوژی بومی و فراگیر و آموزش سریع و همچنین اشتغال تمام افراد خانواده به این امر و حتی معلولین و سالمندان می تواند منجر به افزایش درآمد و کاهش نرخ بیکاری در خانواده شود.
صنایع دستی به دلیل خصوصیات ممتازی که دارد مثل سرمایه اندوز بودن، کاربردی بودن، مشارکت دادن زنان در تولید، متنوع کردن منابع درآمد خانوار و بسیاری دیگر از مفاهیم اقتصادی و همچنین دارا بودن خصوصیات فرهنگی مثل حفظ فرهنگ و اصالت بومی، انتقال هنر بومی و محلی، پیوند نسل ها و سایر مؤلفه ها می تواند یکی از مهمترین عوامل و راهکارهای اقتصادی، فرهنگی جهت مبارزه با بیکاری در مناطق مختلف کشور باشد و تأثیرات بلند مدت در توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور داشته باشد و اما..
به منظور بررسی و آشنایی با ظرفیت های صنعت گردشگری و راه های توسعه آن وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تیرماه سال 1401 به مسجدسلیمان آمد. یکی از مصوبات عزت الله ضرغامی در آن سفر ایجاد بازارچه ی صنایع دستی در شهرستان مسجدسلیمان بود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس با تلاش ایوب سلطانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان در تاریخ 29 تیرماه سال 1401 قطعه زمینی در میدان هوانیروز ابتدای بلوار فرمانداری با مساحت 900 متر مربع به صورت قطعی و رایگان جهت احداث بازارچه ی صنایع دستی به این کار اختصاص داده شد.
طبق پیگیری های خبرنگار ما همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان جهت احداث بازارچه ی صنایع دستی مسجدسلیمان تخصیص داده شد و در حالی که اداره راه و شهرسازی در نامه ای ضرب العجل ایجاد بازارچه را به اداره میراث فرهنگی اعلام کرده است اما متاسفانه علیرغم این که همه شرایط جهت احداث این بازارچه فراهم شده است تاکنون این اتفاق نیفتاده که انتظار می رود آقای ارسطو زاده مدیرکل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان پاسخ قانع کننده ای به مطالبات شهر هزار شهید مسجدسلیمان بدهد…
نکته دوم، مدیرکل محترم میراث فرهنگی خوزستان در نامه ای به فرمانداری مسجدسلیمان در آذرماه سال 1402 آورده است طراحی احداث بازارچه صنایع دستی نیازمند 600 میلیون تومان اعتبار است در حالی که در مسجدسلیمان بهترین طراحان در حوزه میراث فرهنگی وجود دارند و حاضر شده اند به صورت کاملاً رایگان طراحی این بازارچه را زیر نظر و با تائیدیه اداره کل میراث خوزستان انجام دهند و مدیران محترم می توانند از این ظرفیت جهت کاهش هزینه ها و تسریع در احداث این بازارچه به بهترین نحو استفاده کنند…
با توجه به این که باید نگاهی توسعه‌محور به شهرها داشته باشیم و صنایع دستی می تواند باعث توسعه، اشتغال و به معیشت مردم متصل شود احداث این بازارچه می تواند گامی مؤثر در راستای توسعه روزافزون صنایع‌دستی در استان و شهرستان مسجدسلیمان باشد.
خبرنگار پایگاه خبری رویش زاگرس در تماس با ایوب سلطانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان از وی در ارتباط و علت تاخیر در ایجاد این بازارچه سوال کرد. وی اظهار داشت: هدف از ایجاد این بازارچه تقویت و حمایت از صنایع‌دستی بومی، ارتقای کیفیت بازاریابی محصولات صنایع‌دستی و کمک به فروش و بازاریابی صنعتگران است. در همین راستا گالری عرضه محصولات صنایع دستی شهرستان با تغییر کاربری طبقه همکف اداره از ابتدای سال جاری دایر گردید ولی موضوع ایجاد بازارچه و کارگاه صنایع دستی مسجدسلیمان با وجود پیگیری هایی که این اداره که می بایست انجام بدهد از جمله دریافت زمین رایگان و دریافت اعتبار انجام شده است ادامه و چگونگی انجام کار به تصمیم مدیرکل محترم بستگی دارد.
امیدواریم جناب محمد حسین ارسطوزاده مدیرکل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی مردم مسجدسلیمان خصوصاً دوستداران میراث فرهنگی شهرستان بدهد و علت تعلل در احداث این بازارچه را علیرغم تخصیص زمین رایگان و بودجه اعلام نماید. ضمن آن که پایگاه خبری رویش زاگرس آمادگی دارد پاسخ آن اداره کل را منتشر نماید.
پایگاه خبری رویش زاگرس قرار است نتیجه کلیه مصوبات ضرغامی به مسجدسلیمان از جمله احداث بازارچه صنایع دستی را تا حصول نتیجه بررسی و پیگیری نماید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=64717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. سلام، در همان سفر وزیر ، پایگاه منظر هم افتتاح شد، ولی فعالیت آن شروع نشد، پایگاه می توانست چندین نفر از بچه های شهر را بعنوان پژوهشگر جذب کند.

  2. جناب آقایی ورناصری یک کار مفید هم برای شهر مسجدسلیمان انجام نداد حتی یک کار که دل ما مردم خوش باشد

  3. در کل استان خوزستان به جز شهرستان مسجدسلیمان به خانواده های طبقه مستمند طرح مسکن ملی رایگان تعلق گرفته و احداث شده است.
    چرا در شهرستان مسجدسلیمان این طرح به تعویق افتاده است؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.