• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 12131اخبار امروز : 0
4

حجت الاسلام امینی در مراسم شام غریبان
تا عصر عاشورا، فصل جهاد نظامی بود، و از شام غریبان، فصل جهاد فرهنگی است

  • کد خبر : 64815
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۴۵
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>حجت الاسلام امینی در مراسم شام غریبان</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>تا عصر عاشورا، فصل جهاد نظامی بود، و از شام غریبان، فصل جهاد فرهنگی است</span>

حضرت زینب (س) نمادی از توانمندی و قدرت شگفت‌انگیز در نهاد زنان است/تا عصر عاشورا، فصل جهاد نظامی بود، و از شام غریبان، فصل جهاد فرهنگی است / بانو بی‌بی مریم بختیاری، به عنوان یک بانوی ضد استبداد و استعمار در امتداد راه زینب کبری (س) است/ از بانوان گرامی شهرم می‌خواهم با حضوری جدی […]

حضرت زینب (س) نمادی از توانمندی و قدرت شگفت‌انگیز در نهاد زنان است/تا عصر عاشورا، فصل جهاد نظامی بود، و از شام غریبان، فصل جهاد فرهنگی است / بانو بی‌بی مریم بختیاری، به عنوان یک بانوی ضد استبداد و استعمار در امتداد راه زینب کبری (س) است/ از بانوان گرامی شهرم می‌خواهم با حضوری جدی در میادین موثر اجتماعی و فرهنگی، نظیر شورای شهر، به تحول و تغییر در شهر کمک کنند/در دولت شهید رئیسی، مبلغ پانصد میلیارد تومان به شورای شهر داده شد ولی به درستی هزینه نشد

رویش زاگرس: به مناسبت شام غریبان عاشورای حسینی (ع)، مجلس عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام امینی و مداحی حاج حسین فخری، بر فراز تپه‌ی شهدای گمنام مسجدسلیمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حجت الاسلام امینی ضمن تسلیت و قبولی عزاداری‌ها به هزاران شهروند حسینی که در این مراسم حضور داشتند، بیان کرد: تا شب گذشته هیئت ها با ذکر یا حسین (ع) همراه بودند و از امشب با ذکر یا زینب (س) همراه خواهند بود. وی ادامه داد: تا عصر عاشورا، فصل جهاد نظامی بود، و از شام غریبان، فصل جهاد فرهنگی است. ایشان ضمن بیان فضائل حضرت زینب (س)، این بانوی بزرگ را نمونه در علم، عقل، عبادت و عرفان خواند و با اشاره به نقش آن حضرت در مدیریت امور کاروان تا کوفه و شام و همچنین تدابیر ایشان جهت جلوگیری از قتل و شهادت امام سجاد (ع) بیان کرد: زینب کبری (س) نمادی از ظرفیت، شگفتی ها و توانمندی های موجود در بانوان است.
شیخ فرهنگ با اشاره به این که زنان و دختران نیمی از جمعیت کشور و دنیا هستند، گفت: بانوانی که منشأ تاثیرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تربیتی بوده اند، همه در امتداد راه و مرام حضرت زینب (س) می‌باشند. یکی از این بانوان تاریخ سرزمین ما، بی‌بی مریم بختیاری است که در مقدمه‌ی خاطرات شخصی خود گفته این خاطرات را تقدیم می‌کنم به اعلاحضرت همایونی، شاهنشاه دوعالم، شاه مرتضی علی امیرالمومنین (ع) که این بیان، نشانه‌ی عشق و محبت عمیق مادران و بانوان ایل ما، به خاندان اهل بیت (ع) می‌باشد. زمانی که برای بزرگداشت سردار علیمردان به محضر رهبر انقلاب رفته بودیم، رهبری فرزانه از بی‌بی مریم، به عنوان بانویی ضد استبداد و ضداستعمار نام بردند.
حجت الاسلام امینی همچنین ضمن اشاره به بانوان ادامه‌ دهنده‌ی مسیر حضرت زینب کبری (س) در سراسر دنیا، از دخترکان فلسطینی زیر باران گلوله نام برد که با ایمان و شجاعت، در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند. نظیر آن دختری که تا کمر زیر آوار خاک بود و همچنان انگشت پیروزی را در مقابل دوربین های دنیا نگه داشته بود و یا نظیر بانوی خبرنگاری به نام اسراء البحیصی که با فعالیت‌های رسانه‌ای شبانه‌روزی خود، اسراییل را رسوا کرد و مظلومیت مردم فلسطین را به دنیا نشان داد. این نمونه‌های عینی از زنان کشور و دنیا، نشان از توانمندی شگفت‌انگیز و راز انگیز زنان در مدیریت و راهبری و روشنگری جامعه است.
شیخ فرهنگ ضمن ستایش مقام والا و قدرت پیشگویی حضرت زینب کبری (س) که به امام سجاد (ع) بشارت داد اینجا در آینده شهر برپا خواهد شد و برای پدر بزرگوارت حرم ساخته خواهد شد و زواری از چهار طرف عالم به زیارتش خواهند آمد، افزود: باید داشته ها را حفظ کرد و به آینده خوش‌بین و امیدوار بود. ایشان همچنین گفت: شعار زن، زندگی، آزادی، شعار زینب (س) است، شعار رباب و سکینه و رقیه است. در دنیای غرب به بهانه‌ی زنان به هوا و هوس و ابتذال پرداخته می‌شود، اما اسلام، زن را بهانه ای برای پردازش به علم و ادب و عقل و عرفان و معنویت و مدیریت و تربیت می‌داند، همچون شیرزن کربلا، صاحب جمله‌ی ماندگار “ما رأیت الا جمیلا”، بانو زینب کبری (س).
امینی از زنان مسجدسلیمانی درخواست کرد که: اگر شعار حضور زن در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی می‌دهید، در عمل هم پای کار باشید. به طور مثال چند نفر از شما زنان دورهم جمع بشوید و برای دو دوره بیایید در شورای شهر و شهر را از دست بعضی مردان مدعی بی‌عمل، نجات دهید. شما بانوان می‌توانید، چون تمایل به یغما بردن بیت المال در زنان، کمتر از مردان است. در دولت شهید رییسی، مبلغ پانصد میلیارد تومان به شورای شهر داده شد ولی به درستی هزینه نشد.
بلوار دوم شهر که از پشت مسجد جامع تا فلکه یاعلی ادامه دارد و بلوار سوم نیز که از دانشگاه آزاد تا تمبی می‌رود، باید تا الان ساخته می‌شدند اما نشد و این‌ها درد و رنج است. شهر نیاز به رسیدگی در مسائل بسیاری از جمله آسفالت، معابر، پل ها و فضای سبز دارد. زنان با دقت، ظرافت و دلسوزی ذاتی ای که دارند، بیایند در شورای شهر شرکت کنند و به تدبیر امور شهر کمک کنند. که در غیر این صورت، در مقابل نسل آینده، مسئولیم.
در ادامه، مجلس با مداحی مداح نام‌آشنا و ملی، حاج حسین فخری، و دعا و نیایش خاتمه پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=64815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.