• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 12161اخبار امروز : 0
3

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان خبر داد:
پایان فاز اول سامان‌دهی و مرمت قبرستان ارامنه مسجدسلیمان/فاز دون بزودی آغاز می شود

  • کد خبر : 65776
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس میراث فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان خبر داد:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>پایان فاز اول سامان‌دهی و مرمت قبرستان ارامنه مسجدسلیمان/فاز دون بزودی آغاز می شود</span>

رویش زاگرس: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مسجدسلیمان از پایان فاز اول و آغاز فاز دوم سامان‌دهی و مرمت قبرستان ارامنه این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس ایوب سلطانی، اظهار کرد: فاز اول عملیات مرمت و ساماندهی قبرستان ارامنه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات […]

رویش زاگرس: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مسجدسلیمان از پایان فاز اول و آغاز فاز دوم سامان‌دهی و مرمت قبرستان ارامنه این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس ایوب سلطانی، اظهار کرد: فاز اول عملیات مرمت و ساماندهی قبرستان ارامنه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت نفت انجام شد.

وی با اشاره به تداوم اقدامات مرمتی در قبرستان ارامنه، اظهار کرد: فاز دوم مرمت و ساماندهی قبرستان ارامنه با دریافت اعتبار تکمیلی تخصیص یافته از جانب شرکت نفت آغاز خواهد شد تا نسبت به مرمت قسمت‌های دیگر این قبرستان تاریخی اقدام شود.

وی با بیان این‌که قبرستان ارامنه مسجدسلیمان روایتگر بخش مهمی از تاریخ صنعتی کشور است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این قبرستان تاریخی در اثر سال‌ها بی‌توجهی دچار نابسامانی‌ها و تعرضاتی شده بود که در شان کسانی که با عنوان اقلیت ارامنه در مسجدسلیمان مشغول فعالیت بودند و خدمات درخور توجه‌ای برای مسجدسلیمان انجام دادند نبود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مسجدسلیمان با بیان این‌که قبرستان ارامنه سال‌های بسیاری به حال خود رها شده بود و وضعیت مناسبی نداشت گفت: با توجه به وضعیت نامناسب این قبرستان تاریخی و با هدف حفاظت و ساماندهی اضطراری اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان برای دریافت اعتبار مرمتی از شرکت نفت پیگیری‌های لازم را انجام داد.
سلطانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در فاز اول مرمتی قبرستان ارامنه نیز توضیح داد: بخشی از سنگ‌های قبرستان که در سال‌ها بی‌توجهی زیر خاک مدفون شده بودند با عملیات نجات‌بخشی اضطراری ساماندهی شدند و پس از آن نیز جدول‌گذاری، محوطه‌سازی و مرمت کامل دیوارهای پیرامونی و حصار قبرستان ارامنه تکمیل شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=65776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.