• امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
کل اخبار 12390اخبار امروز : 3
13

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها
از سوی شرکت مهندس مشاور مسیر الیگودرز به شهرستان لالی و سپس اهواز پیشنهاد شده است اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است

  • کد خبر : 66188
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>از سوی شرکت مهندس مشاور مسیر الیگودرز به شهرستان لالی و سپس اهواز پیشنهاد شده است اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است</span>

جاده مسجدسلیمان به اهواز باید هرچه زودتر تعریض شود/ماشین‌های سنگین 2 مجتمع پتروشیمی در مسجدسلیمان به حجم ترافیک اضافه و ریسک رانندگی در این جاده را بالا می‌برند/از سوی شرکت مهندس مشاور مسیر الیگودرز به شهرستان لالی و سپس اهواز پیشنهاد شده است اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است رویش زاگرس: امید خدری […]

جاده مسجدسلیمان به اهواز باید هرچه زودتر تعریض شود/ماشین‌های سنگین 2 مجتمع پتروشیمی در مسجدسلیمان به حجم ترافیک اضافه و ریسک رانندگی در این جاده را بالا می‌برند/از سوی شرکت مهندس مشاور مسیر الیگودرز به شهرستان لالی و سپس اهواز پیشنهاد شده است اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است

رویش زاگرس: امید خدری نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی در کشور گفت: در محور استان خوزستان به استان لرستان حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است و مردم از این وضعیت متضرر می‌شوند.
وی ادامه داد: بسیاری از جاده‌های این استان همچنان یک طرفه هستند و بسیاری از تصادف‌ها از روبه رو اتفاق می‌افتد. برای مثال جاده اهواز به هفتکل این عیب را دارد و ما شاهد اتفاقات دردناک و ناراحت کننده به ویژه در فصل زمستان هستیم.

خدری تصریح کرد: برخی از پروژه‌های بازسازی و بهسازی جاده‌ها در دست اجراست اما سرعت آن بسیار کند است. برای نمونه جاده مسجدسلیمان به اهواز باید هرچه زودتر تعریض شود. چرا که حجم تردد آن بالاست و ماشین‌های سنگین 2 مجتمع پتروشیمی در مسجدسلیمان هم به حجم ترافیک اضافه می‌شوند و ریسک رانندگی در این جاده را بالا می‌برند.
نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها همچنین با انتقاد از وضعیت راه‌های روستایی در کشور توضیح داد: متاسفانه راه‌های روستایی در کشور وضعیت بسیار بدی دارند و این مسئله به اقتصاد و زندگی روستاییان آسیب می‌زند. باوجود جاده‌های ناهموار امکان ارتباط گیری روستا با شهر پایین است و در امر اقتصاد مهمترین مسئله بحث ارتباط با مراکز تولید و توزیع کالاست.

خدری تصریح کرد: در سال 1389 طرح مطالعاتی پروژه ارتباطی بندر به بندر آغاز شد. که می‌توانست مسیر خوزستان به تهران را از طریق الیگودرز در حدود 300 کیلومتر کاهش دهد که تحول بزرگی در ارتباط جنوب با مرکز و شمال کشور می‌شد.

وی افزود: در این طرح مطالعاتی 3 کریدور پیشنهادی مطرح شده است و اکنون کریدوری که از سوی شرکت مهندس مشاور پیشنهاد شده است مسیر الیگودرز به شهرستان لالی و سپس اهواز است که براساس هزینه ساخت، طول مسیر، آسیب کم به منابع طبیعی و هموار بودن انتخاب شده است اما متاسفانه همچنان هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

عضو شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: با اجرای این کریدور افزون بر مزیت‌های اقتصادی و جغرافیایی که دارد بسیاری از شهرهای شمال خوزستان را از بن بست بودن خارج کرده و جان دوباره ای به اقتصاد این مناطق می دهد و انتظار داریم در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=66188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. مردم لالی همیشه باید چوب زیاده خواهی دزفول رو بخوره.با دخالت دزفول سدی که توی لالی باید احداث میشد رو بردن بعد از کوه نمک ساختن.که تمام سودش عاید دزفول و ضررش عاید گتوند.عقیلی.شوشتر و تمام مسیر کارون بشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.