• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
کل اخبار 12266اخبار امروز : 4
1

به همت هیات کوه نوردی شهرستان مسجدسلیمان
بزرگ ترین مدرسه طبیعی دره نوردی استان خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان احداث شد

  • کد خبر : 66351
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>به همت هیات کوه نوردی شهرستان مسجدسلیمان</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>بزرگ ترین مدرسه طبیعی دره نوردی استان خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان احداث شد</span>

رویش زاگرس: به همت هیات کوه نوردی شهرستان مسجدسلیمان، بزرگ ترین مدرسه طبیعی دره نوردی استان خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان احداث شد. شهاب حاتمی مسئول روابط عمومی هیئت کوهنوردی شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود: از آنجایی که در طول سال‌های متمادی، ورزشکاران رشته دره نوردی برای […]

رویش زاگرس: به همت هیات کوه نوردی شهرستان مسجدسلیمان، بزرگ ترین مدرسه طبیعی دره نوردی استان خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان احداث شد.
شهاب حاتمی مسئول روابط عمومی هیئت کوهنوردی شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود: از آنجایی که در طول سال‌های متمادی، ورزشکاران رشته دره نوردی برای گذراندن دوره های رسمی و تمرین در این رشته مجبور بودند به شهرستان ها و استان‌های دیگر سفر کنند و متحمل وقت و هزینه های زیادی می شدند از این رو آقای نیاز قاسمی مسئول کار گروه دره نوردی شهرستان مسجدسلیمان با دعوت از آقایان جهانفر دانش، یونس حسنپور و محسن حسین پور سه تن از دره نوردان با تجربه مسجدسلیمانی که از مربیان شناخته شده دره نوردی در استان خوزستان هستند، اقدام به جستجو جهت جانمایی بهترین نقطه احداث سایت تمرینی از بین تپه ها و کوههای داخل و اطراف شهرستان مسجدسلیمان کردند.

وی ادامه داد: ‌ پس از بررسی های دقیق و کارشناسی کوهها و تپه های مختلف از نظر جنس سنگ، راه دسترسی، امکانات منطقه و… از بین نقاط مختلف مناسب ترین مکان را برای ایجاد سایت انتخاب،
و پس از طی مراحل قانونی و مکاتبات اداری لازم، با دعوت از مربی درجه ۲ دره نوردی کشور آقای جعفر گودرزی، مراحل احداث، ایجاد و بولتینگ رسمی و تخصصی سایت را به پایان رساندند.
حاتمی ادامه داد: این مدرسه طبیعی برای تمامی دوره های دره پیمایی، کارآموزی دره، پیشرفته دره نوردی و دوره ها و کارگاه‌های نجات دره مناسب می باشد و مورد تایید رسمی قرار گرفته است. این مدرسه با فاصله ۶ دقیقه از مرکز شهر و در زمینی با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار احداث و راه اندازی گردید.
از دیگر مزیت های این مدرسه می توان به وجود دو چشمه طبیعی آب، یک حوضچه آب دائمی که باعث به وجود آمدن پوشش گیاهی مناسب شده است و هوای معتدل و زیستگاهی طبیعی مناسب برای پرندگان اشاره کرد.
حاتمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: از حمایت های شاهرخ قیاسی رئیس هیات کوهنوردی شهرستان مسجدسلیمان و تمامی باشگاه‌ها و دره نوردان شهرستان که از ابتدا تا انتهای کار در کنار کارگروه دره نوردی بودند تشکر و قدردانی می نمایم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=66351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.