• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
کل اخبار 12284اخبار امروز : 2
2

ابتکاری جالب از دو معلم مسجدسلیمانی
دالو متل گو نمایشی آیینی – سنتی برای احیای قصه گویی توسط مادر بزرگ‌ها

  • کد خبر : 66452
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>ابتکاری جالب از دو معلم مسجدسلیمانی</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>دالو متل گو نمایشی آیینی – سنتی برای احیای قصه گویی توسط مادر بزرگ‌ها</span>

رویش زاگرس: دالو متل گو نمایشی آیینی – سنتی برای احیای قصه گویی توسط مادر بزرگ‌ها زاگرس: نمایش آئینی – سنتی دالو متل گو ابتکاری جالب از دو معلم مسجدسلیمانی با هدف احیای قصه گویی توسط مادربزرگ‌ها در مسجدسلیمان روی صحنه می‌رود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، گودرز ظاهری کارگردان نمایش آئینی – سنتی […]

رویش زاگرس: دالو متل گو نمایشی آیینی – سنتی برای احیای قصه گویی توسط مادر بزرگ‌ها زاگرس: نمایش آئینی – سنتی دالو متل گو ابتکاری جالب از دو معلم مسجدسلیمانی با هدف احیای قصه گویی توسط مادربزرگ‌ها در مسجدسلیمان روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، گودرز ظاهری کارگردان نمایش آئینی – سنتی دالو متل گو گفت: با توجه به چالش‌های فضای مجازی در دهه اخیر در این نمایش به ابعاد مختلفی همچون تغذیه سالم، بازی‌های محلی، محیط زیست و قصه گویی توسط مادر بزرگ‌ها پرداخته شده است. این نمایش با هدف احیای سنت‌ها و فرهنگ غنی بختیاری برای کودکان و نوجوانان روز‌های پایانی تمرین خود را پشت سر می‌گذراند.
وی با بیان این که در شرایط امروزی که بیشتر کودکان و نوجوانان سرگرم فضای مجازی هستند اجرای این نمایش‌ها می‌تواند گامی در جهت جلوگیری از آسیب‌های نو پدید اجتماعی باشد، افزود: آثار هنری و نمایشی که بتواند پرداختی نو را به مخاطب ارائه کند، بدون شک جذابیت‌های خاص خود را نیز خواهد داشت.
ظاهری ادامه داد: فرهنگ غنی این دیار سرشار از سنت‌های جالبی است که احیای آن به روش‌های نو می‌تواند زمینه ساز حفظ آنها شود.

کارگردان این نمایش می‌گوید: نمایش دالو مل گو با کارگردانی مشترک با ایمان اسدی خواه از همکاران فرهنگی با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، بسیج هنرمندان و آموزش و پرورش این شهرستان تولید شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=66452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.